Det här är jag!

Namn: Amanda, men kallas Amme
Ålder: 17, fyller 18 i mars :)
Bor: I ett samhälle i Norrbotten, Lappland, norra Norrland, kalla det vad ni vill! Men det är min plats på jorden, just nu.
Gör: Läser andra året på samhällsprogramet, inriktning ekonomi.
Intressen: Vi kan börja med det vanliga men ack så viktiga! Vara med kompisar, lyssna på musik, läsa. Självklart matlagningen & bakningen :) Jag spelar golf, vilket inte är allt för vanligt bland ungdomar i min hemkommun. Förr åkte jag slalom, men nu har jag sedan många år lagt skidorna på hyllan. Om än jag inte riktigt kan hålla mig från att träna då & då. Sen är jag ju tjej, så att shoppa är aldrig fel.
Beroende av: Min telefon, ett måste! Väskor, jag har handväskor & åter handväskor. De hänger alla uppe på en vägg i mitt rum, på nästan varje krok hänger det två stycken :) Skor, jag är långt ifrån ensam, men dom är ju så fina! Svarta, röda, gröna i tyg, lack eller något härligt mönster. Med eller utan klack, stövlar med höga skaft & med låga. Alla, precis alla skor är helt underbara på sitt sätt. Men det finns en hake med alla skor, dom kostar pengar & ofta mer än vad man tycks ha råd med. Sen tar dom ju plats också! En liten regel har införts i huset jag bor, köps det en väska eller ett par skor ska minst ett annat par/en annan väska ut! Det går inte speciellt bra om vi säger så ;)
Familj: Mamma, pappa, lillebror (tre år yngre), hund & så hela tjocka (elr tuna) släkten :)
Annat ni behöver veta om mig: Jag drömmer just nu om att en dag bli färdig advokat. Min stora dröm & jag hoppas verkligen att det kan bli verklighet en dag! En annan sak som är en viktigt del av mig, jag är same :) Min pappa är renskötare så det är en stor del av min vardag. Bloggen kommer nog kantas en hel del av det & ni som läser bloggen får helt enkelt leva med det :)

Det kommer säkert tillkomma fakta här allteftersom, men jag nöjer mig med det här än så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0