Min dag!

En helt vanlig dag i mitt liv! Läs & njut :)

06.20 Väckaren ringer för första gången, jag trycker på snooze!

06.40 Släpar mig upp & in i duschen

07.30 Äter frukost

07.55 AC kommer & det bär av till skolan, bara -10 grader i dag.

08.10 Plockar ut plastsvärdet som Ida Lagerlöf la in i mitt skåp i går kväll (hon har förövrigt en underbar storasyster)

08.20 Den väldigt seriösa & pigga tyskagruppen bestämmer sig för att börja med tyskan.

09.20 Tyskan klar, matte nästa!

09.35 Lämnar matten utan att ha hunnit öppna boken. Springer ner till körskolan & gör sen samhället osäkert genom att sätta mig i bilen & börja övningsköra.

10.30 Tillbaka på skolan igen, glad över att inte kört över nån! Orkar inte gå på matte i 10 minuter så jag sitter i fönstret & väntar....

10.35 Svenska.....

11.37 Svenska slut, springer till lunchen & får ta mat till Caisa oxå eftersom hon sitter & vaktar ett långbord. Funderar på om folk tyckte jag skulle äta mkt, 2 brickor & 4 hamburgare.....

12.30 Tidshistoriens tråkigaste/roligaste info & layout börjar!

13.30 Vi hör vaktmästarn säga nått om godis när han pratat med lärarkatarina.

13.35 Klassen får godis av Katarina :)

13.45 Klassen får sockerattack & alla börjar skratta!

14.00 Lektionen slut & dagens höjdpunkt inträffar:

Caisa : Hur många kanaler finns det på den där TV:n?
Katarina: Alla!
Caisa: Åh, har den MTV?
Katarina: Nej, men 1:an, 2:an & 4:an.

14.05 Tjejerna i klassen bestämmer sig för att få i sig lite mer socker & beger sig därför till dollar :)

14.50 NK, vi sitter & väntar på läraren "unga fröken Alice" i en kvart! En annan lärare hinner till & med börja undervisa....orkar inte skriva vad som egentligen hände.

15.50 Skoldagen är slut & jag sätter mig i entren för att vänta på min naturkompis AC som såklart slutar lite sent, dom är ju naturare ;)

17.10 Städar bort lite skor i hallen

17.15 Äter middag, rester, MUMS!

18.40 Blir hämtad & åker till kyrkan

19.00 Någon form av konsert med samisk musik börjar i kyrkan.....

20.05 På väg hem igen

20.15 Fixar ny musik till mamma, hon är tydligen less musiken i bilen som vi bara har haft i typ 2 år.

21.00 Skriver blogginlägg till mina underbara läsare, typ 3 stycken! Men ni är fortfarande underbara!

Ha en bra kväll! Hoppas jag inte har glömt något från idag i så fall, posta en kommentar! :)
kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0